Rakyat Selangor tak sabar nak tunggu PRU 13

Apa nak dibanggakan dengan RM 1.9 billion resab perbendaharaan negeri Selangor sedangkan kebajikan rakyat dan janji-janji pilihan pilihanraya tidak ditunaikan.


Menurut Khalid Gereja dalam ceramahnya menyatakan rakyat Selangor  bertuah kerana mendapat air percuma sama sebanyak dengan satu tangki lori minyak Petronas yang paling besar. Ini pembohongan kerajaan pakatan haram yang dijual oleh mereka satu Malaya.


Munapek sungguh puak-puak Pas harami ini. Rumah TM di Damandara jenis apartment sampai sekarang tak merasa air free.


Kini penduduk Selangor yang duduk di rumah- rumah pangsa kos rendah masih menuntut janji supaya rumah mereka dicat semula oleh kerajaan pakatan. Kerajaan harami sampai sekarang dok berdolak dalik dan dah nak pilihanraya pula masih tak tertunai janji mereka. Ini sudah masuk dalam kategori " munapek".


Bab sampah pun sama. Dulu zaman kerajaan BN sampah dikutip ikut jadual yang ditetapkan oleh PBT. Now sampah dikutip ikut suka hati kontraktor yang dilantik secara kroni. Dulu tong sampah dapat free, laaa kena beli sendiri.


Bab rumput pun sama juga. Sakit mata tengok, yang tumbuh bukan lagi rumput tapi pokok-pokok halban, lembu  Fidlot pun tak lalu nak ragut rumput takut patah gigi.


Cukai pintu yang dijanjikan akan turun 10 -20 % tak buat pun, makin naik ada lah.  Bab jalan pun menyedihkan.  Dulu  jalanraya negeri boleh dikategori sebagai kelas A tapi laa ni dan sama macam muka Ronie Liu atau muka Saifudin Nasation. Lembu  Fidlotpun kalau berlari di jalanraya pun kena hati-hati takut terpeleot kaki.


Sedih bila tengok Selangor hari ini. Ini belum cakap bab pasir. Kerajaan negeri bangga dengan hasil doket yang  mencecah 150 juta setahun tetapi bumi Darul Ehsan musnah sama sekali oleh perompak-perompak pasir sampai berbunuh-bunuh dan ada yang mati terjun tingkap.


Yang lain tak payah sebut lah. Rakyat sudah semakin meluat dengan janji munapek pakatan harami.


Published with Blogger-droid v2.0.4

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Archives

Search This Blog

Loading...